Мотиваційна творча група БІОЛОГІЯ

суббота, 1 сентября 2018 г.

Формування підприємницької грамотності на уроках основ здоров'я


Відповідно до положень «Концепції нової української школи» була оновлена програма з основ здоров'я. Ключовими завданнями предмету «Основи здоров’я» є формування відповідальності за здоров’я, добробут, безпеку, навколишнє середовище, стабільність у майбутньому та розвиток самозарадності учнів через особисту і культурну ідентифікацію, активну громадянську позицію, підприємливість, усвідомлення цінності життя крізь
призму фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку.
         В оновленій програмі чітко прописана роль предмета основи здоров’я у формуванні ключових компетентностей, а саме: спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентність, обізнаність і самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя.
         Ці компетентності є метапредметними. Відокремлення в навчальних програмах таких інтегрованих змістових ліній, як «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на
формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з різних предметів у реальних життєвих ситуаціях.
         Змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» (Т–4) націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення,
страхування, кредитування тощо). Предмет «Основи здоров’я» має значний потенціал для формування такої ключової компетентності розвитку особистості, як підприємливість,
орієнтує учнів на усвідомлення взаємозв’язку життєвого успіху з усіма складовими здоров’я; ставлення до збереження і зміцнення здоров’я як до ознаки підприємливості.
Обов’язковими та вкрай корисними для формування підприємливої компетентності є виконання практичних робіт у вигляді проектів, зокрема таких як «Проект самовиховання» та «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації».
Таким чином, інтегрований предмет «Основи здоров’я» передбачає розвиток не лише здоров’язбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення та відповідального ставлення до особистого здоров'я та здоров’я тих, хто поруч, але й усіх ключових компетентностей, які мають бути сформовані через освіту згідно з Рекомендаціями Європарламенту та Ради ЄС.
Мета інтегрованого предмета: формування в учнів відповідальності за здоров’я, добробут, безпеку, навколишнє середовище та стабільність у майбутньому, оволодіння основами здорового способу життя, життєвими навичками, розвиток самозарадності, активної громадянської позиції, підприємливості.
         В програмі прописані очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів через три компоненти: знаннєвий, діяльнісний та ціннісний.
         Формування підприємницької грамотності на уроках основ здоров’я можливе з урахуванням та впровадженням програми з основ споживчих знань для 1-12 класів через ділові ігри, розгляд та аналіз ситуацій, практичних занять, проживання змодельованих ситуацій, ігр-стратегій, ділових бесід та круглих столів.
         Запорукою формування здорової особистості учня є взаєморозуміння, взаємоповага, толерантність, творче співробітництво всіх учасників навчального процесу. Увага вчителя
має бути зосереджена на проведенні занять з використанням методів навчання, що ґрунтуються на активній участі всіх учнів: роботі в групах, обговоренні, мозкових штурмах, розробці концептуальних карт, рольових іграх, дискусіях, творчих проектах, інтерв’ю, аналізі життєвих ситуацій, екскурсіях, моделюванні розв’язання проблеми тощо.
В розділі Фізична складова здоров’я у 5 класі з темою «Фізичні чинники здоров’я» можна організувати невеличкий турпохід на сусідню галявину, або розіграти турпохід, де можна буде не тільки розглянути попередження травм, а і поговорити про складання планів та їх реалізацію.
В розділі Соціальна складова здоров'я у 5 класі з темою «Соціальна небезпека інфекційних хвороб» з'явилася практична робота, щодо підрахунку витрат при хворобі. На мій погляд до цієї практичної роботи треба залучать батьків, тобто саме тих, від кого залежать гроші в родині. На уроці аргументувати цифрами, що профілактика хвороб краща і дешевша ніж лікування, а з залученням батьків домашнє завдання про аналіз витрат за півроку або три місяці.
В розділі Здоров'я людини у 6 класі з темою «Навколишнє середовище» також можна розглянути економічне підґрунтя профілактики пограбувань особистого майна.
В розділі Фізична складова у 6 класі з темою «Харчування і здоров’я» можна провести ділові ігри з тематикою «Про що нам розкажить штрих-код та маркування» де дітей можна буде об’єднати в експертів та споживачів.
В розділі Психічна і духовна складові здоров’я в темі «Критичне мислення та уміння приймати рішення» теж з’явилися практичні роботи, що пов’язані з підприємницькою компетентністю і які можна розіграти як ділову гру із застосуванням програми курсу «Основи споживчих знань».
Нова українська школа це школа, в якій буде навчатися людина таким знанням, які допоможуть їй буди впевненою, успішною, вихованою та здоровою. Чого і вам бажаю! 

Комментариев нет:

Отправить комментарий